Každej rok, novej bajk.

26.03.2018

To je zbožný přání, nás cyklistů a bohužel často i veliké trápení našich nejbližších. Kdo by nechtěl rok co rok sedlat ten nejnovější, nejkrásnější nebo nejvíc cool bike? Kola trhu se točí takovou rychlostí, že ani kolikrát nestačíme sledovat co se vlastně děje. Testeři dostávají spousty komponentů a celých kol a já mám často pocit, že už ani nestíhám číst všechny ty periodika. A to toho není bůhví kolik. Konkrétně Velo, Biker, bikeandride.cz, dolekop.com. Když si vzpomenu, tak Enduro mountainbike magazine. Co ale dělat, když love nejsou, ale chutě jo? Jedna z možných odpovědí by mohla být lakovna. Jaká je realizace? Čti dál druhý řádek, třetí část.

Stačí mi představivost?

Nebudu nic zastírat a řeknu rovnou, že mně stačí. To mi ale nevadilo v tom si nechat udělat ve Photoshopu pár vizualizací. V tomhle programu nejem moc sběhlej a než bych to vytvořil, asi by byl konec světa. Naštěstí mám doma ilustrátorku a přítelkyni v jedný osobě, který tohle trvá asi tak dlouho, jako mě dofouknutí prázdný sedmadvacítky malou pumpičkou. Vytvořila mi několik vizuálů a já si ze začátku pohrával se všema možnejma variacema. Od decentní šedé, až po brutální růžovou. Jakou jsem si vybral? To si nechám jako překvapení nakonec. 

Nářadí mám doma dost, ale lisy a vyrážeče bohužel ne. Je to přece jenom drahá sranda. Jako další nezbytnej krok byla teda návštěva servisu. A kam že to jezdím? Jasně že Bike Špitál. Tam mi místní mág Vito vyoperoval ložiska a já ještě ten den mohl frčet za lakýrníkem. 

Kde pak ty Páťo prášek máš?

Zkoumal jsem fóra, internety, ale nakonec si vyprosil radu u kluků v Bike Špitálu. Jezdí dýl (i když jsou mladší) a líp než já. Nepochyboval jsem, že mě nezklamou. Nadhodili firmu Alfalux. Komunikace přes mail vcelku ušla. Doporučuju zavolat předem, chlapík totiž jezdí odlakovat hliníkový rámy jinam a ne zrovna každej den. Tak abys nečekal měsíc na kolo. Vzorník barev, kterej je na netu rovnou vypusť. Šéfík ti dá při návštěvě do ruky lepší. Maj to tam dost punkový, tak se nelekni. Rám teda měl. Barvu věděl a za dva dny měl jet odlakovat. Od téhle doby to trvalo asi dva týdny, než mi zavolal tu šťastnou zprávu: Váš krásnej rám je hotov. 

Super. Naskočil, nastartoval, vyrazil, zaparkoval, vyzvedl, zaplatil, poděkoval, vyrazil, nadával, zaparkoval, nadával, pozdravil, vybalil, vyslechnul, čuměl, pomáhal, zaplatil, poděkoval, odjel. 

Pro toho, kdo nerozumí druhý půlce: Rám byl opráškovanej opravdu dobře, ale bohužel si nedali tu práci zakrýt místa, kde lak být neměl a tak přišel na řadu šmirgl a bruska. Na laku rozhodně nešetří a dolů se mu nechtělo. Lepší známku kvality mi dát nemohli. Jestli to byl záměr? Toť otázka. Nuže, rám byl očištěn a ložiska, střed a hlávko na svym místě.  Naskakuju do rendla a vyrážím domů. 

  

Už to (ne)bude.

Má důvěra v sebe sama byla docela velká, jelikož při demontáži rámu, jsem všechny šrouby a podložky naházel do jednoho pytlíčku. Skladba šla docela rychle. Jen mi zbyly dvě podložky. Kolo však vypadalo funkčně. Bohužel jen do doby, než jsem vzal za zadní stavbu. Chyběli v nejzadnějších čepech. V pohodě říkám si. Tohle je tak na deset minut. Jenže když se něco může pokazit...

Vložky tam nechtěly a tak přišla nařadu bruska a šmirgl. Po dvou hodinách byla zadní stavba připravená, ale podložky tam prostě nechtěly. Fajn! Veděl jsem, že se prodávají na Patrioty náhradní díly rámu včetně zadní stavby. A po prostudování pár obrázků zjišťuju tu strašnou pravdu. Podložky jsem vyměnil za jiný. 

Takže pro velký úspěch si to dám ještě jednou. Rozborka jde rychle. Zato sborka se může protahovat donekonečna. Zarazit člověka může (na docela dlouhou dobu) například bovden přehazovačky. Nekecám. Dobrejch 20 minut nechtěl skrz. Přitom při předchozí sborce, šel na první dobrou. Zaplať pánbůh je skrz rám jen jeden. Tahle zkušenost mi stačí. Už nikdy nechci rám s vedením vnitřkem. Všechno mám teda na ponku a podložky si vyskládám vedle sebe. Jsou po párech a každý pár je maličko jiný. Pomohly mi fotky nahrádních dílů.

Celé to netrvalo až tak dlouho, ale bohužel jsem promeškal vyjížďku, na kterou jsem se těšil jako malej celej měsíc. Patriot je teda doskládanej a nebudu skrývat nadšení. Celek vypadá úžasně. Jasně, řídítka Renthal rozjasní snad každej bike, ale stejně. Nedalo mi to a po zjištění existence nové páčky k teleskopu Giant Contact Switch,  by byla chyba ji neobjednat.  Za prvé: už dlouho toužím po takhle uzpůsobené a vypadající páčce. Za Druhé: nechci to bastlit z řazení přesmykače. Za třetí: stojí jen okolo jedný Božky Němcový. Jinak do té doby byla horkým adeptem páčka k český teleskopce TS 140, která se dá koupit za cca 900,- V ruce jsem jí neměl, ale pokud chceš podpořit klučinu, kterej jde proti proudu a vyrábí dobrý sedlovky napsat mu můžeš zde nebo zde. Test jeho sedlovky zde.


Design nebo styl?

Další věc nad kterou jsem musel chvíli přemýšlet byla, jestli nechám rám holej nebo nechám vyřezat samolepky. Author se mnou nekomunikoval, takže získat logo ve vektorech bylo nemožné. No co, udělám to do stylu. Ať aspoň dobře vypadám, když už teda blbě jezdím. Slovo dalo slovo a já píšu mail do Tygrtisk. S logem mi zase pomohla moje milá. Původní představy byly: použít nějakej komiksovej font. Líbil se mi například Creepster. Zapadalo mi to do mojí metalový duše. Jenže mi bylo vysvětleno, že patnáct už mi bylo dvakrát. Navíc po dalším uvážení jsem došel k závěru, že by mohl mít plotter problém s řezbou. Nápis měl být spíš nemší, než přes celej rám. Finální verze níže. 

Jenže co čert nechtěl. Z tygra se zpátky neozvali i když jsem měl potvrzené, že s lidma osobně nemluví. Zakázky berou jen mailem. No nic. Píšu dotaz do do Xcopy. To mohlo být tak deset dopoledne. Za deset minut mi přišla odpověď, ať si přijdu po dvanáctý. Tomu já říkam fofr. Cena byla doslova lidová.

Co za to?

Zajímá tě co kolik stálo? No, tak lak byl za 1200,- se vším všudy. Vylisování ložisek a zpětný nalisování cca 1100,-. (v ceně je víc úkonů. Např. čištění rámu aby se daly ložiska nalisovat zpátky). Renthaly mi ležely doma už asi dva roky. Donesl mi je ježuch, takže  0,-. Samolepky 3ks 120,- Páčka teleskopu 600,- Samolepka na tlumič cca 300,- tady. To není tolik co? Za nový kolo...

© 2017 Hobbíkův blog. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky